Senyumlah selapangnya.
Bismillah, Allah mengizinkan nama
ARNI SHUHADA BINTI SUKRIDIN
menjadi milik diri.
"Perjalananku jua dirimu pasti berakhir menuju Pencipta,
Andai kata syurga itu layak ku jejaki, ingin ku menapak ke sana bersama-sama dirimu saudara islamku semua."

Saturday 12 October 2019

Kebangkitan yang sebenar

Lama, terlalu lama tidak menulis satu pun catatan peribadi di sini. Tapi ketahuilah satu hal untuk menulis di sini hari ini merupakan satu kekuatan yang Allah jua tiupkan.

Dengan izin-Nya, aku akan menulis tanpa henti lagi. Menajam fikiran, memperlajukan segala sel-sel otak. Bukan hanya membiarkan kata-kata melekat di kepala je, aaagituh!

Hari ini bukanlah hari untuk meluah segala rasa, kalau kukira luahan sehingga ke hari ini, banyak ianya tersimpan saja.

--

Bila diriku kembali di ruang ini, segala memori lama terbayang kembali, lalu aku  lebih suka pendamkan saja.

Kalau dulu ianya menjadi semangat aku untuk mengingati dan meluahkan, sekarang ini ia cuma menjadi asbab untuk aku bersedih dan berduka lara. Cukuplah, rasa yang aku anggap autentik dan benar itu dulu lenyap dalam hatiku yang paling dalam.

Pergilah jiwa yang dulu, aku kini sudah punya semangat baru, yang aku bina sendiri, dari janji dan prngharapanmu yang palsu. Semoga kau bahagia, bersama jiwa yang dusta itu. Kbai!

Haha *fuh, tarik nafas.

Benarlah,

Tiada siapa pun akan memahami jiwa yang terluka walau sedalam mana cuba kita selami.

Tiada siapa pun yang akan memahami jiwa yang didustai walau sebenar mana jiwa lain cuba dekati.

Aku begini, bukan tersakiti dan bukan lagi mengharapkan kata maafmu, cuma aku cuba ingatkan diri aku untuk lebih berhati hati memberi hati.

Sampai ini saja,
coretan dan luahan yang mungkin tak ada pun orang mengerti.

Aku akan kembali dengan jiwa yang tenang dan gembira nanti!

Assalamu'alaikum!


No comments: