Senyumlah selapangnya.
Bismillah, Allah mengizinkan nama
ARNI SHUHADA BINTI SUKRIDIN
menjadi milik diri.
"Perjalananku jua dirimu pasti berakhir menuju Pencipta,
Andai kata syurga itu layak ku jejaki, ingin ku menapak ke sana bersama-sama dirimu saudara islamku semua."

Thursday 25 June 2015

Selambat Kura-kura, Sepantas Superman

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang


Dulu, saya selalu cakap, cepatnya masa berlalu.  Macam superman pun ada.  Tapi hari ini, saya sedar masa-masa yang berlalu bukanlah sepantas superman terbang, ataupun bukanlah selambat kura-kura berjalan. Ianya bergantung kepada tanggapan kita menilai seberapa pantas atau seberapa perlahan masa itu berlalu.

Bagi saya, masa itu bergerak sangat perlahan, seperlahan daripada kura-kura.  Itu jika saya sedang menanti sesuatu.  Tapi lainlah pula jadinya jika saya sedang menikmati detik-detik kebahagiaan dalam hidup saya, terasa masa-masa itu bergerak sepantas, lebih pantas dari superman terbang.

Ramadhan.

Bulan yang lama saya nantikan.  Penantian yang sangat lama dan hari ini saya sangatlah bersyukur berada di bulan Ramadhan ke 8.  Sungguh cepat pula masa berlalu, terasa baru semalam saya menyambut hari pertamanya.  Hari ini sedar ataupun tidak, sudah lebih sedikit seminggu berada di dalam bulan Barakah ini.

Begitulah.

Sebuah penantian.

Saya hajatkan Ramadhan kali ini penuh makna, agar dapat saya laluinya dengan sempurna.

"Mulakan harimu dengan penuh semangat keimanan."

Ramadhan kareem!

Sampai sini saja, till we meet again yaw! 

Insya-Allah.

*lambai-lambai tangan*

No comments: