Senyumlah selapangnya.
Bismillah, Allah mengizinkan nama
ARNI SHUHADA BINTI SUKRIDIN
menjadi milik diri.
"Perjalananku jua dirimu pasti berakhir menuju Pencipta,
Andai kata syurga itu layak ku jejaki, ingin ku menapak ke sana bersama-sama dirimu saudara islamku semua."

Wednesday, 14 October 2015

Confession

Bismillah. Allahumma solli a'la muhammad.

Salam alayk!

*senyum*

Sedar tak sedar sudah sebulan lebih berada di Shah Alam. So how it feels? Hmm, well banyak sebenarnya yang berlaku. Banyak benda dapat belajar. Banyak perkara yang belum selesai. Banyak dan amatlah banyak sekali.

Apapun, banyak juga perkara yang membahagiakan terjadi. Syukur Alhamdulillah. Semuanya berjalan lancar. But this one thing memang is getting worst! How to describe eh.

It is about life. Well, kecewanya bila kita terpaksa minta tolong orang yang pernah kita kecewakan. Dan part paling worst bila dia buat tidak endah dan tidak peduli langsung permintaan kita. Kan? How eh? Ke ini balasan sebab kita tak tolong dia dulu masa dia perlukan kita? Ya, mungkin inilah balasannya. But, I never feel regret of it! Langsung tak! Tak nak tolong is okay. But, can you just please be professional? PROFESSIONAL? Please?

*Betulkan tudung*

Astaghfirullahaladzim.

Ya. Sometime kita terlalu fikir sangat pasal perasaan orang then biarkan hati kita pendam sakit sendiri. Hah itulah dia. Jadinya bila lama-lama, dah tak tertahan, kau hamburkan segala rasa tak puas hati. Adilkah? Bila kisah lama dibangkitkan kembali? Aib tau aib. Kalau benda betul, well itu satu peringatan. Kalau ianya hanya sekadar fitnah? Nak kata apa? It be like you fitnah dia sekali lagi. Kau tak rasa betapa peritnya dia melalui segalanya dengan tabah dulu sehingga dia menjadi diri dia yang sekarang. Sekarang senang-senang kau nak lunturkan semangat dia. Hah, *tepuk tepuk tangan*. Mungkin satu kemenangan untuk kau.

Hah.

Orang ni.

Sabar.

Sama-sama muhasabah.

2 comments:

Muhammad Faris Fakhri said...

Sesungguhnya Allah bersama Dengan orang-orang yang sabar. Maka sabarlah ya. Sungguh Allah Maha Mengetahui apa yg ada pada hati hamba-hambanya. Allah tahu, menang kita adalah dgn Allah. Keep moving forward. Life is tough, but easy to live. Be happy. :)

pahlawanshuhada said...

InshaAllah. Innallahuma'assobirin :)