Senyumlah selapangnya.
Bismillah, Allah mengizinkan nama
ARNI SHUHADA BINTI SUKRIDIN
menjadi milik diri.
"Perjalananku jua dirimu pasti berakhir menuju Pencipta,
Andai kata syurga itu layak ku jejaki, ingin ku menapak ke sana bersama-sama dirimu saudara islamku semua."

Sunday 25 October 2015

Aaagitu!

Bismillah. Allahumma solii a'la muhammad.

Assalamualaikum wbt. Alhamdulillah.

Ada dua tiga orang sahabat tanya, apesal makin senyap dari dunia  penulisan? Rindukan penulisan-penulisan yang lalu. Saya terdiam, terfikir. Entah penulisan yang mana berbekas pada hati mereka, yang menyelami jiwa mereka?

Well, banyak cerita. Terlalu banyak kisah hidup  yang saya ingin rakamkan di sini. Namun tak mampu. Cerita yang mendidik jiwa, mendidik rasa apa adanya. Phew, sampai tak tahu nak mula dari mana.

Cara penulisan dan penyampaian juga sudah banyak berubah. Well, people change. Saya tetaplah seorang Arni Shuhada. Cuma itulah, bila semakin dewasa semakin lain gaya pemikiran. Semakin matang, ewah!

*senyum*

Betullah kan, sampai satu masa kita akan dapati kita ini semakin banyak perubahan, dari segala segi. Mungkin dari persekitaran kita, pembacaan kita, cara fikir kita. Aaagitu!

Lalu kita lebih memikirkan tentang suatu perkara dengan lebih pertimbangan dan rasional.

Kadang nak saja ikut hati, ikut rasa buat perkara yang kita suka, belajar apa yang kita suka, pakai apa yang kita suka, nak balik pada zaman yang kita bahagia, nak ada orang-orang yang kita sayang (walaupun itu takkan berlaku) *rindu atuk, abah*

Kehidupan mendepan. Tiada yang ke belakang. Lalu, teruslah 'berjalan' tanpa menoleh lagi. Klise bukan pengharapan sebegini? Namun kita, kita ini manusia biasa yang tidak lepas dari mengenang masa lalu. Masa lalu yang bahagia, masa lalu yang duka. Lantas buat kita tersenyum sendiri, menyendiri dalam tangis.

Begitulah. Kehidupan.

Terserah pada kita untuk terus selama-lamanya hidup dalam kurungan masa lalu ataupun bebas dan mendepani masa sekarang dengan lebih tabah dan bahagia. Aiwah.

Cuma satu berlegar-legar dan selalu membayangi minda. Di mana pengakhiran kita?

Credit to : @_fatehhh


Moga Allah redha.




No comments: