Senyumlah selapangnya.
Bismillah, Allah mengizinkan nama
ARNI SHUHADA BINTI SUKRIDIN
menjadi milik diri.
"Perjalananku jua dirimu pasti berakhir menuju Pencipta,
Andai kata syurga itu layak ku jejaki, ingin ku menapak ke sana bersama-sama dirimu saudara islamku semua."

Friday 17 August 2012

Tabah

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Assalamualaikum wbt.  Alhamdulillah, saya dah ada kat rumah sekarang.  Seharian dapat luangkan masa dengan family, syukur kemas rumah sama-sama.  Suasana hari raya semakin terasa.  Tapi, hati saya....., sebak.  Ya Allah, kuatkan diri ini ya Allah.  Saya tak sanggup tengok penderitaan itu.  Kekuatan saya hilang, air mata yang cuba saya sembunyikan tetap mengalir.  Ya Allah, kuatkan dia untuk hadapi ujian ini.  Sungguh saya rasa ingin rebah menundukkan muka.  Tapi, jasad saya kaku, hati tetap menuntut kesedihan ni.  Hati saya tetap kata sabar.  

Ya Allah,

Astaghfirullahalazim, terasa diri saya terlalu mementingkan diri sendiri, di mana perginya tanggungjawab saya.  Wajahnya tenang, tetap sabar, terdiam membisu seribu bahasa.  Ingin sekali saya bertanya apakah kedukaannya, apakah penderitaan ini membebankan dia.  Ya Allah, adakah dia kuat menghadapi ujianMu ini.  Saya hanya mampu berdoa agar dia kuat, sabar untuk segalanya.  

Abah, bertahanlah.  Sakit itu nikmat.  Allah swt tetap bersama kita.  Semoga di bulan Ramadhan yang barakah ni, doa kita sekeluarga dimakbulkanNya, insyaAllah.  Semoga abah tabah, amin. :'( 


1 comment:

farra said...

kenapa dengan abah arni?
hmmmm
semoga cepat sembuh. amin